Munkatársak beszámolói a Görögországban töltött Erasmus+ ösztöndíjas szakmai tréningről

 

Helyszín: Athens University of Economics and Business, Athén, Görögország

Időtartam: 2018. június 25-29.

 

Az Athéni Egyetem (Athens University of Economics and Business) június végén tartotta 6. szakmai hetét. Az úti cél kiválasztása után az egyetemmel való kommunikáció gyorsan zajlott, szinte azonnal visszajeleztek és minden kérdésben segítőkésznek bizonyultak. Kiutazásom legfőbb motivációja az angol nyelvtudásom szinten tartásával kapcsolatban, hogy az interaktív előadások, workshopok aktív részvételt kívánnak meg és csoportmunkában intenzívebben alkalmazhatom beszédkészségemet. Emellett szerettem volna megismerkedni hasonló területen dolgozó kollégákkal és persze a görög kulturális emlékek felkeresése sem volt utolsó szempont.

A részletes programtervet egy héttel az érkezésem előtt elküldték, a felsorolt témakörök és az előbb említett munkamódszerek már az elején felkeltették az érdeklődésem.

A fogadtatás is hasonlóan pozitív élményeket hagyott bennem, ami nagyrészt a fogadó egyetem előkészületeinek köszönhető. Amellett, hogy - a kar nevéhez hűen - marketing szemszögből közelítik meg a szervezést is, amely mindenre kiterjedő alacsony költségvetésű figyelmességekben is megnyilvánult, az alapvetően csapatmunkára épülő foglalkozások nemcsak a folyamatos figyelmet segítették, hanem kezdetben a csoport tagjainak alaposabb megismerését, majd együttműködésünket is támogatták. Vendégszeretetük így nem csak eszközként hatott, valódi közös munkára invitálta a résztvevőket és úgy gondolom, ez az, ami a személyes jelenlét varázsát adja.

Az események egyébként három helyszínen zajlottak, a főépületet - ahol az akkor zárva tartó hallgatói információ is megtalálható - az utolsó előtti napon látogattuk meg, körbevezettek a külügyi irodában és tanulmányi osztály munkatársaival is megismerkedtünk. Szerveztek továbbá helyi idegenvezetővel közös programokat az Akropoliszhoz is.

Az itt összegyűlt emberek nyitottsága kellő alapot nyújtott arra, hogy a kezdeti brainstorminggal ráhangolódjunk olyan témákra, mint a külföldi hallgatók megtartásának módszerei, ösztönzés Erasmusra való kiutazásra vagy éppen a kevésbé keresett célországok népszerűsítésének módjait vitattuk meg különböző workshopokon keresztül, melyből természetesen a görög mitológiai elemek sem hiányozhattak.

A prezentációkban olyan stratégiákat fogalmaztak meg, ami a hallgatók holisztikus fejlődése felől közelítik meg a meggyőzés egy etikusabb formájának alkalmazhatóságát a hétköznapokban, ami elsősorban a teljes körű tájékoztatásban nyilvánul meg. Ennek a hozzáállásnak egy egyórás előadásban is hangot adtak.

A közös pontokat egy többfordulós személyiségi játékon keresztül hoztuk össze, melynek célja az volt, hogy az aktuális csoport saját szimbólumát alkossuk meg. A kialakult csoportok tagjai közben cserélődtek, így alkalmam nyílt a legtöbb emberrel beszélgetni. Nekem maradandó élményként szolgált, ahogy az egyik görög előadó minden elkészített rajzról pár perces elemzést rögtönzött, melyből nemcsak az tűnt ki, hogy az idejét szánta ránk és készült erre az eseményre, hanem az ott lévők jelenléte inspirálta arra, hogy megfogalmazza az ötnapos rendezvény üzenetét. Kinyomtatva megkaptuk a jelenlévők elérhetőségeit, így a további kapcsolattartás sem okoz gondot majd senkinek, hogy a jövőben értesítsük egymást a különböző országok hasonló rendezvényeiről.

Szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy részt vehettem egy ilyen nyitott szellemiségű programon, mindenképp hasznosnak tartom a mindennapi munkám elvégzése szempontjából is, mert ez megerősít abban az elképzelésemben, hogy üzleti szemléletű világunkban van helye annak, ha erőfeszítéseket teszünk abba az irányba, hogy a másik fél hogyan éli meg a problémáját, közelebb visz annak megoldásához és ez csak egy lépés egy hatékonyabb munkavégzéshez.  Szerintem érdemes belevágni és biztatnék is mindenkit erre, mert mindezek mellett az ilyen jellegű változások kizökkentenek az eddig kialakított gondolatmenetből, ami egyébként jó alapot biztosít a folyamatos fejlődésnek.

 

 

Fogadó Intézmény: National and Kapodistrian University of Athens, Görögország

Kiutazás időpontja: 2018. június 18-22.

 

Fogadó Intézmény: National and Kapodistrian University of Athens, Görögország

 

2018 júniusában ötnapos Erasmus+ személyzeti mobilitáson vehettem részt. Az Egészségtudományi Kar Külügyi Irodájának ügyintézőjeként az athéni partnerintézményünkbe látogattam, ahol az ottani Ápolási Tanszékkel vettem fel a kapcsolatot.

A látogatás alatt szakmai vezetőm, Panagiota Sourtzi professzorasszony körbevezetett az Ápolási Tanszék épületében, bemutatott az Erasmus+ területén dolgozó kollégáinak, illetve betekintést nyerhettem az Eramsus+-szal érkező, illetve kiutazó hallgatók adminisztrációs folyamatába. Emellett találkoztam a 2017-2018-as tanév tavaszi félévében a PTE ETK-n egy szemesztert eltöltött görög hallgatókkal és a következő tavaszi tanévbe várhatóan érkezőkkel is.

Ellátogattunk a központi Erasmus+ irodába, amely az egyetem impozáns, régi épületében kapott helyet a városközpontban. Itt épp diplomaosztót ünnepeltek, így még egy görög eskütételt is volt szerencsém meghallgatni. A központi iroda vezetője, illetve egy kollégája fogadott minket, ahol átbeszéltük, hogyan zajlik náluk, illetve a PTE-n az Erasmus+ szervezése, milyen különböző problémák merülnek fel. Megosztottunk egymással jógyakorlatokat, illetve beszélgettünk a jövőbeli fejlődési lehetőségekről.

 

Fogadó Intézmény: National and Kapodistrian University of Athens, Görögország

 

Az athénban töltött napok során ellátogattunk az egyik kórházba is, ahol a PTE-ről kiutazó ápoló hallgatók szakmai gyakorlatot tölthetnek. A megtekintett osztály ápolási vezetője fogadott minket, aki beszélt a kórház működéséről, és hogy milyen feladatokat végezhet egy szakmai gyakorlaton lévő hallgató. Megtekintettük a kórház felszereltségét, betekintést nyertünk a hétköznapi működésükbe.

Ezen szervezett programok mellett volt időm ellátogatni Athén nevezetes látványosságaihoz, amelyek már régóta bakancslistámon szerepeltek. Sourtzi asszony a lehető legkedvesebben fogadott és lelkiismeretesen kísért a kint tartózkodásom alatt. Az Erasmus+ programot minden kollégámnak csak ajánlani tudom, hiszen életre szóló élményt nyújt egy-egy ilyen látogatás.

 

Fogadó Intézmény: National and Kapodistrian University of Athens, Görögország

 

 

6TH ERASMUS+ STAFF TRAINING WEEK ATHÉN

2018. június 25-29.

 

2018. június 25 és június 29. között Athénban Erasmus+ szakmai csereprogram keretén belül részt vettem az Athens University of Economics & Business által megrendezésre került Staff Weeken, mely az első saját Erasmus-élményem volt. Külföldi kollégista hallgatókkal kapcsolatos munkavégzésem miatt fontosnak tartottam, hogy az Erasmus csereprogramot a „másik oldalról” is megismerjem.

 

Az ötnapos szakmai programon 14 ország 26 egyeteme 53 fővel képviselte magát. A hét során lehetőségem volt többek között Dél-Koreából, Oroszországból, Kanadából, Örményországból, Portugáliából, Olaszországból, valamint Lengyelországból érkezett kollégákkal megismerkedni.

 

A program során a fogadó intézmény által szervezett számos hasznos és érdekes előadáson vehettünk részt, melyet kiváló előadók prezentáltak a résztvevőknek. Az első nap a résztvevők rövid bemutatkozását követően a szakmailag méltán elismert Kalipso Karantinou mutatta be az athéni egyetemet, majd a döntéshozatal és a meggyőzési folyamatok elméleti és gyakorlati aspektusaiba nyertünk betekintést. Ezt követően workshop keretén belül az egyetemek érték- valamint lojalitás teremtését vizsgáltuk. Itt szó esett arról, hogy milyen alapvető elvárásai vannak egy, az intézményünkbe érkező hallgatónak, illetve arról, hogy ezeket az igényeket miként lehet kielégíteni úgy, hogy a hallgató a csereprogram során jól érezze magát és a program lezárulta után jó érzésekkel távozzon, hiszen ez számos pozitív következménnyel jár (első sorban további hallgatókat vonzva növekszik az intézmény reputációja).

 

Szintén workshop során vizsgáltuk, hogy a csereprogramokkal kapcsolatosan hogyan növelhető a hallgatói és dolgozó motiváció, továbbá, hogy az ókori görög mitológia alkalmazásával miként fejleszthető az egyén pszichológiai tőkéje.

A fent említetteken kívül továbbá betekintést nyerhettünk az AUEB könyvtárának működésébe, az üzleti etika szerepébe, valamint lehetőségünk nyílt megismerni a görög vállalkozói szellem ókortól a jelenig történő változásának fontos mérföldköveit is.

 

A cserekapcsolatok iránt mindegyik résztvevő igen nyitott volt, azonban kiemelném a jereváni egyetemet, ahonnan 6 fő érkezett Athénba azzal a kifejezett szándékkal, hogy gyarapítsák kapcsolataikat. Általuk bővebb betekintést nyerhettünk intézményük felépítésébe és működésébe. Tekintettel arra, hogy a jereváni egyetem jelenleg igen alacsony kiutazási kedvvel néz szembe, az egyetem rektora „szülői értekezletet” tart, mely során biztosítja a szülőket, hogy veszélytelen a mobilitási programban való részvétel. Az örmény egyetem a tavalyi év során 6 hallgatót tudott csak fogadni, mely a résztvevők elmondása szerint egyértelműen az országgal kapcsolatos sztereotípiák következménye. Érdekesnek tartom megemlíteni a moszkvai egyetem által alkalmazott gyakorlatot, mely során az intézménybe érkező hallgatók a kollégiumban nemzetközi szobákban kerülnek elhelyezésre, azonban az első 6 héten keresztül heti 36 órában intenzív orosz nyelvi képzést kell teljesíteniük.

 

Athént számos új élménnyel hagytam el és a tapasztalatcserék során megismert új nézőpontok úgy gondolom, pozitív erővel bírnak szervezeti egységünk működésére.

Köszönöm a lehetőséget!